Osztályblog 10.a

Földrajz

2020. november 14. - Martonné Végh Katalin

 

2021.05.31-06.04.

Globális problémák: Tanulói kiselőadások

06.02.  

Globális problémák 

Hasonlítsd össze a fejlett és a fejlődő országok népesedési folyamatait, jellemzőit a tankönyvi szemelvény felhasználásával! 

 

 06.03.

Vizsgáld meg településed vagy egy részének jellemzőit! Gyűjts adatokat a múltjáról is! Keress régi térképet, feljegyzést, adatokat! 

Változó bányászat 

 

  1. 05. 17 – 05. 21.

Globális problémák: Tanulói kiselőadások

 

  1. 19.

- A fenntarthatóság kérdőjelei Bozsér Nóri és Nemes Miki 05.12. 

-  A szén-dioxid-kvóta: Buza Kamilla és Búza Karolina 05.12. 

 

  1. 20.

 

- Az éghajlatváltozástól az erdőtüzekig: Nagy Imola és Tóth Viktória 05.19.  

- A tengeri jég zsugorodása problémája, következményei: Paragi Dalma és Ács Fanni 05.19. 

 

 

 

  1. 05. 03 – 05. 07.

Május 5.

- Élelmiszerválság (Előadók: Bogár Fanny, Gajda Dalma)

- A ruha ára – Fast fashion (divatipar) (Előadók: Angyal Amira és Nánai Fruzsina)

 

Május 6

 

Felügyeletem miatt oldjátok meg a quizizz feladatot:

 

- Kifosztható-e a világtenger? (Előadók: Szabó Írisz és Földházi Dóra)

- A fogyasztás nem ismer határokat (Előadók: Farkas Réka & Czifra Lili)

 

Tanulói kiselőadások

 

  1. 04. 26 – 04. 30.

A Közlekedés szervezése c. film tapasztalatai, vélemény, vita a filmről. 

  

Népesedési problémák – A fiatalodó és elöregedő társadalmak problémái  

Tanulói kiselőadás 

 

 

  1. 04. 19 – 04. 23.

Fenntarthatósági Témahét:  

Csatlakozás az országos programhoz: 

A közlekedésirányításról c. előadás meghallgatása 

quizizz, redmenta 

Témazáró dolgozat

(google forms)

 

  1. 04. 12 – 04. 16.

Összefoglalás: Kontinensek földrajza 1-2.

Szerdai órán ezt a feladatot oldd meg!

quizizz, redmenta

Témazáró dolgozat előkészítése (időpontja: 2021. 04. 21.)

 

 

  1. 04. 07 – 04. 09.

Délkelet-Ázsia  

Délnyugat-Ázsia, Kína 

 

Óravázlata: fájlok/osztályanyagok 

redmenta.com, quizizz.com 

https://world-geography-games.com/ 

 

 

  1. 03. 29 – 04. 02.

Afrika és Ausztrália

Tanulói kiselőadás

ppt.

A már elhangzott kiselőadások ppt formátumban  a TEAMS-ben a tanulói mappákban elérhetők

 

 

  1. 03. 22 – 26.

India földrajza - A lassan ébredő óriás

Tk. 216 – 219.o.

ppt.

USA, Kanada, Mexikó földrajza

Tk. 220 – 227. o.

A már elhangzott kiselőadások ppt formátumban  a TEAMS-ben a tanulói mappákban elérhetők

 

 

  1. 03. 16 – 19.

Oroszország elhúzódó gazdasági átalakulása - Merre tart Oroszország

Tk. 182 – 185.o.

ppt.

Az országok és a térségek földrajzi arca

Tk. 186 – 187. o.

A már elhangzott kiaelőadások ppt formátumban  aTEAMS-ben a tanulói mappákban elérhetők

 

 

  1. 03. 08 – 12.

Válságok sora Ukrajnában

Az Európai Unió és Oroszország között

Tk.180 -181.o

ppt.

Oroszország elhúzódó gazdasági átalakulása - Merre tart Oroszország

Tk. 182 – 185.o.

ppt.

A már elhangzott kiaelőadások ppt formátumban  aTEAMS-ben a tanulói mappákban elérhetők

 

  1. 03. 01 – 05.

Ausztria és Svájc földrajza - Sikeres gazdaságok Európa legmagasabb hegyvidékén

Kiselőadások: Közép-Európa prszágai

ppt.

Délkelet-Európa országai – Európa nyitása kelet felé

Kiselőadások: Balti- államok

ppt.

A már elhangzott kiaelőadások ppt formátumban  aTEAMS-ben a tanulói mappákban elérhetők

 

  1. 02. 22 – 26.

Hanyatlás és fellendülés

Kiselőadások: Nagy-Britannia, Olaszország és Görögország

ppt.

A napfényövezet földrajza. Mediterráneum – gondok és lehetőségek

Kiselőadások: Spanyolország és Portugália. Ausztria és Svájc

ppt.

A már elhangzott kiaelőadások ppt formátumban  aTEAMS-ben a tanulói mappákban elérhetők

 

  1. 02. 15 – 19.

Fejlettségi különbségek az Európai Unióban

Kiselőadások: Németország, Franciaország

ppt

Globális városok – Ahol a nagy horderejű döntések születnek

Kiselőadások: ÉSZAK-EURÓPA

 

 

  1. 02. 08 – 12.

Számonkérés: Magyarország földrajza (KAHOOT)

Az Európai Unió megalakulása. Felfelé az integráció lépcsőfokain

ppt –TEAMS-ben osztályanyagok mappában 02. 10-től

 

  1. 02. 01 – 05.

Feladatok

Összefoglalás – Témazáró előkészítése

 

  1. 01. 25 – 29.

Projektmunka: Magyarország régiói

https://ghifoldrajz.blog.hu/

Középhegységi régiók a bejegyzés címe!

Projektmunkák bemutatása

A projektmunkákat a TERAMS-be kell feltölteni a fájlok közé csoportonként

 

  1. 01. 18 – 22.

Számonkérés: Energiagazdaság, globalizáció Magyarországon

Budapest és az agglomeráció. Kapu a világra az ország közepén

Tk. 120 – 123.o.

Mf. 67. o. 6.

Részösszefoglalás

kahoot.it

quizizz.com

redmenta

 

  1. 01. 11 – 15.

Magyarország az Európai Unióban. Együtt Európával

Tk. 114 – 115.

Mf. 57. o. 1.

Hf: Mf. 61. o. 1.

Szorgalmi feladat: 58. o. 4.

A települések és a közigazgatás

Tk.116 – 119.

 Mf. 64. o. 2.

Hf: Mf. 65. o. 4.

 

  1. 01. 04 – 08.

Az energiakérdés Magyarországon – Gáz? Atom? Földhő? Nap?

Tk. 106 – 109

Mf. 57. o. 1.

Hf: 58. o. 3.

Szorgalmi feladat: 58. o. 4.

Magyarország a globalizálódó világban – Kapcsolatban egymással és a világban

Tk.110 – 113.

 Mf. 60. o. 3 /a, b, c.

 

  1. december 14 - 18.

Környezeti terhelés Magyarországon. A nagy tervek után

  1. 102-105.o. mf. 52.o. 4. mf. 55.o. 2.; 3.

Hf. mf. 56.o. 4.; 5.

(Órán mindenki eldönti, melyik feladatot készíti el a következő órára)

A házi feladatok bemutatása, vita a felvetett kérdésről: ökológiai katasztrófa, atomerőmű

 

  1. december 07 – 11.

Az állam és a foglalkoztatás - Majd az állam segít?

  1. 94-97.o. mf. 52.o. 4. Hf. mf. 52.o. 3.

Rendszerváltó Magyarország - A múlt rendszer öröksége

  1. 98-101.o. mf. 53. o. 1.; 2. Hf: mf. 54. 3.

 

 

  1. november 30 – december 05.

december 02.

MAGYARORSZÁG FÖLDRAJZA - Helyünk Európában és a világban

Mit jelent magyarnak lenni?

  1. 86-89.o. mf. 46.o. 2. ; 47.o. 4. a,b,c

Beadandó feladat: Nézz utána melyek a „Hungarikumok”!

Válassz ki egyet és mutasd be 3-4 diából álló ppt segítségével! a ppt értékelése a már korábbi szempontok alapján történik. Ha elfelejtetted, hogyan, az TEAMS-ben a fájlok közt megtalálod az osztályanyagok mappában: A ppt értékelési szempontjai címmel!

Határidő: 2020. december 09.

december 03.

A népesedési folyamatok hatása. Fogyunk és öregszünk – miért baj ez?

  1. 90-93.o. mf. 49.o. 1.

 

 

 

November 23-27.

Összefoglalás, feladatok megoldása

quizizz, kahoot

Témazáró redmenta.com

 

November 16 - november 20.

Számonkérés: A nemzetközi szervezetek (redmenta.com), a direktcím és feladat elérhető 11. 18. 8.00 -17.00 óráig a TEAMS-ben lesz megadva a direktcím

Direktcím: integracioghi

A nemzetközi tőkeáramlás. A befektetéstől az eladósodásig

  1. 76-79. o. mf. 42.o. 1.;4. feladatok

Összefoglalás

quizizz és kahoot feladatokkal, melyek belépő kódja a TEAMS-ben lesz megadva az óra kezdéskor

A bejegyzés trackback címe:

https://nlg9a.blog.hu/api/trackback/id/tr2516285628
süti beállítások módosítása