2021.05.31-06.04.
Globális problémák: Tanulói kiselőadások
06.02.
Globális problémák
Hasonlítsd össze a fejlett és a fejlődő országok népesedési folyamatait, jellemzőit a tankönyvi szemelvény felhasználásával!
06.03.
Vizsgáld meg településed vagy egy részének jellemzőit! Gyűjts adatokat a múltjáról is! Keress régi térképet, feljegyzést, adatokat!
Változó bányászat
- 05. 17 – 05. 21.
Globális problémák: Tanulói kiselőadások
- 19.
- A fenntarthatóság kérdőjelei Bozsér Nóri és Nemes Miki 05.12.
- A szén-dioxid-kvóta: Buza Kamilla és Búza Karolina 05.12.
- 20.
- Az éghajlatváltozástól az erdőtüzekig: Nagy Imola és Tóth Viktória 05.19.
- A tengeri jég zsugorodása problémája, következményei: Paragi Dalma és Ács Fanni 05.19.
- 05. 03 – 05. 07.
Május 5.
- Élelmiszerválság (Előadók: Bogár Fanny, Gajda Dalma)
- A ruha ára – Fast fashion (divatipar) (Előadók: Angyal Amira és Nánai Fruzsina)
Május 6
Felügyeletem miatt oldjátok meg a quizizz feladatot:
- Kifosztható-e a világtenger? (Előadók: Szabó Írisz és Földházi Dóra)
- A fogyasztás nem ismer határokat (Előadók: Farkas Réka & Czifra Lili)
Tanulói kiselőadások
- 04. 26 – 04. 30.
A Közlekedés szervezése c. film tapasztalatai, vélemény, vita a filmről.
Népesedési problémák – A fiatalodó és elöregedő társadalmak problémái
Tanulói kiselőadás
- 04. 19 – 04. 23.
Fenntarthatósági Témahét:
Csatlakozás az országos programhoz:
A közlekedésirányításról c. előadás meghallgatása
quizizz, redmenta
Témazáró dolgozat
(google forms)
- 04. 12 – 04. 16.
Összefoglalás: Kontinensek földrajza 1-2.
Szerdai órán ezt a feladatot oldd meg!
quizizz, redmenta
Témazáró dolgozat előkészítése (időpontja: 2021. 04. 21.)
- 04. 07 – 04. 09.
Délkelet-Ázsia
Délnyugat-Ázsia, Kína
Óravázlata: fájlok/osztályanyagok
redmenta.com, quizizz.com
https://world-geography-games.com/
- 03. 29 – 04. 02.
Afrika és Ausztrália
Tanulói kiselőadás
ppt.
A már elhangzott kiselőadások ppt formátumban a TEAMS-ben a tanulói mappákban elérhetők
- 03. 22 – 26.
India földrajza - A lassan ébredő óriás
Tk. 216 – 219.o.
ppt.
USA, Kanada, Mexikó földrajza
Tk. 220 – 227. o.
A már elhangzott kiselőadások ppt formátumban a TEAMS-ben a tanulói mappákban elérhetők
- 03. 16 – 19.
Oroszország elhúzódó gazdasági átalakulása - Merre tart Oroszország
Tk. 182 – 185.o.
ppt.
Az országok és a térségek földrajzi arca
Tk. 186 – 187. o.
A már elhangzott kiaelőadások ppt formátumban aTEAMS-ben a tanulói mappákban elérhetők
- 03. 08 – 12.
Válságok sora Ukrajnában
Az Európai Unió és Oroszország között
Tk.180 -181.o
ppt.
Oroszország elhúzódó gazdasági átalakulása - Merre tart Oroszország
Tk. 182 – 185.o.
ppt.
A már elhangzott kiaelőadások ppt formátumban aTEAMS-ben a tanulói mappákban elérhetők
- 03. 01 – 05.
Ausztria és Svájc földrajza - Sikeres gazdaságok Európa legmagasabb hegyvidékén
Kiselőadások: Közép-Európa prszágai
ppt.
Délkelet-Európa országai – Európa nyitása kelet felé
Kiselőadások: Balti- államok
ppt.
A már elhangzott kiaelőadások ppt formátumban aTEAMS-ben a tanulói mappákban elérhetők
- 02. 22 – 26.
Hanyatlás és fellendülés
Kiselőadások: Nagy-Britannia, Olaszország és Görögország
ppt.
A napfényövezet földrajza. Mediterráneum – gondok és lehetőségek
Kiselőadások: Spanyolország és Portugália. Ausztria és Svájc
ppt.
A már elhangzott kiaelőadások ppt formátumban aTEAMS-ben a tanulói mappákban elérhetők
- 02. 15 – 19.
Fejlettségi különbségek az Európai Unióban
Kiselőadások: Németország, Franciaország
ppt
Globális városok – Ahol a nagy horderejű döntések születnek
Kiselőadások: ÉSZAK-EURÓPA
- 02. 08 – 12.
Számonkérés: Magyarország földrajza (KAHOOT)
Az Európai Unió megalakulása. Felfelé az integráció lépcsőfokain
ppt –TEAMS-ben osztályanyagok mappában 02. 10-től
- 02. 01 – 05.
Feladatok
Összefoglalás – Témazáró előkészítése
- 01. 25 – 29.
Projektmunka: Magyarország régiói
https://ghifoldrajz.blog.hu/
Középhegységi régiók a bejegyzés címe!
Projektmunkák bemutatása
A projektmunkákat a TERAMS-be kell feltölteni a fájlok közé csoportonként
- 01. 18 – 22.
Számonkérés: Energiagazdaság, globalizáció Magyarországon
Budapest és az agglomeráció. Kapu a világra az ország közepén
Tk. 120 – 123.o.
Mf. 67. o. 6.
Részösszefoglalás
kahoot.it
quizizz.com
redmenta
- 01. 11 – 15.
Magyarország az Európai Unióban. Együtt Európával
Tk. 114 – 115.
Mf. 57. o. 1.
Hf: Mf. 61. o. 1.
Szorgalmi feladat: 58. o. 4.
A települések és a közigazgatás
Tk.116 – 119.
Mf. 64. o. 2.
Hf: Mf. 65. o. 4.
- 01. 04 – 08.
Az energiakérdés Magyarországon – Gáz? Atom? Földhő? Nap?
Tk. 106 – 109
Mf. 57. o. 1.
Hf: 58. o. 3.
Szorgalmi feladat: 58. o. 4.
Magyarország a globalizálódó világban – Kapcsolatban egymással és a világban
Tk.110 – 113.
Mf. 60. o. 3 /a, b, c.
- december 14 - 18.
Környezeti terhelés Magyarországon. A nagy tervek után
- 102-105.o. mf. 52.o. 4. mf. 55.o. 2.; 3.
Hf. mf. 56.o. 4.; 5.
(Órán mindenki eldönti, melyik feladatot készíti el a következő órára)
A házi feladatok bemutatása, vita a felvetett kérdésről: ökológiai katasztrófa, atomerőmű
- december 07 – 11.
Az állam és a foglalkoztatás - Majd az állam segít?
- 94-97.o. mf. 52.o. 4. Hf. mf. 52.o. 3.
Rendszerváltó Magyarország - A múlt rendszer öröksége
- 98-101.o. mf. 53. o. 1.; 2. Hf: mf. 54. 3.
- november 30 – december 05.
december 02.
MAGYARORSZÁG FÖLDRAJZA - Helyünk Európában és a világban
Mit jelent magyarnak lenni?
- 86-89.o. mf. 46.o. 2. ; 47.o. 4. a,b,c
Beadandó feladat: Nézz utána melyek a „Hungarikumok”!
Válassz ki egyet és mutasd be 3-4 diából álló ppt segítségével! a ppt értékelése a már korábbi szempontok alapján történik. Ha elfelejtetted, hogyan, az TEAMS-ben a fájlok közt megtalálod az osztályanyagok mappában: A ppt értékelési szempontjai címmel!
Határidő: 2020. december 09.
december 03.
A népesedési folyamatok hatása. Fogyunk és öregszünk – miért baj ez?
- 90-93.o. mf. 49.o. 1.
November 23-27.
Összefoglalás, feladatok megoldása
quizizz, kahoot
Témazáró redmenta.com
November 16 - november 20.
Számonkérés: A nemzetközi szervezetek (redmenta.com), a direktcím és feladat elérhető 11. 18. 8.00 -17.00 óráig a TEAMS-ben lesz megadva a direktcím
Direktcím: integracioghi
A nemzetközi tőkeáramlás. A befektetéstől az eladósodásig
- 76-79. o. mf. 42.o. 1.;4. feladatok
Összefoglalás
quizizz és kahoot feladatokkal, melyek belépő kódja a TEAMS-ben lesz megadva az óra kezdéskor